STRONA GŁÓWNA

Sport

Galeria

Wycieczka do Warszawy

W dniach 21-23.04.2015r., w czasie, gdy trzecioklasiści w pocie czoła rozwiązywali zadania egzaminacyjne, grupa uczniów klas II już po raz piaty wyjechała na 3-dniową wycieczkę do Warszawy. Uczniowie zwiedzali stolicę pod opieką p. Jacka Onoszko, p. Anny Hoppe, p. Aleksandry Walczak i p. Anny Gallas-Ślepeckiej. Tradycyjnie towarzyszył nam również przewodnik PTTK pan Witold Fąs, który dostarczył nam wielu cennych informacji o zabytkach i historii naszej stolicy. Również w tym roku nie zabrakło interesujących pozycji programowych, dopisała słoneczna, wiosenna pogoda i cała nasza wyprawa obfitowała w niezwykłe przeżycia.

Zaraz po przybyciu do Warszawy udaliśmy się do budynku sejmu RP, gdzie zwiedziliśmy salę posiedzeń, przemierzyliśmy sejmowe korytarze, mieliśmy okazję zajrzeć do kilku sal sejmowych. Największe poruszenie wśród uczniów wywołało spotkanie jednej z barwniejszych postaci sceny politycznej pana Janusza Korwin – Mikke.

Z ulicy Wiejskiej przeszliśmy do Łazienek Królewskich, gdzie podziwialiśmy przepiękny park, pomnik Chopina i spacerujące wokół pałacu iście królewskie pawie.

Następnie pojechaliśmy na warszawską starówkę i udaliśmy się do muzeum Marii Skłodowskiej – Curie, gdzie zgłębialiśmy kolejne tajniki życiorysu patronki naszej szkoły.

Ostatnim punktem pierwszego dnia w Warszawie było podziwianie panoramy miasta z 30 piętra Pałacu Kultury i Nauki. Po wykonaniu licznych „selfie” z panoramą miasta w tle, zmęczeni ale zadowoleni udaliśmy się do Józefowa, gdzie w gościnnym domu Braci Szensztackich czekała na nas pyszna kolacja i nocleg.

Drugi dzień rozpoczął się od zwiedzania warszawskiej starówki. Spacerem przeszliśmy Krakowskim Przedmieściem pod Belweder, a następnie zwiedziliśmy Zamek Królewski, którego wnętrza i zgromadzone tu liczne dzieła sztuki wywarły na wszystkich duże wrażenie. Wracając do autokaru zatrzymaliśmy się jeszcze pod Pomnikiem Małego Powstańca i Jana Kilińskiego.

Kolejnym punktem programu była oczekiwana przez nas wizyta na Stadionie Narodowym. Mieliśmy tu okazję przejść trasą piłkarza, zaczynając od „Flash zone” - miejsca gdzie na przyjeżdżających piłkarzy oczekują fotoreporterzy, poprzez szatnię , łazienki piłkarskie, płytę stadionu i trybuny. Siedzieliśmy w wygodnych fotelach ławki rezerwowych, a także mierzyliśmy, jak głośno potrafimy kibicować.

Ostatnim punktem programu było Muzeum Powstania Warszawskiego. Charakterystyczna atmosfera tego miejsca pozwoliła poczuć ogrom tragedii mieszkańców Warszawy w sierpniu 1944.

Zmęczeni ale pełni wrażeń wracaliśmy do Józefowa. Nie był to jednak jeszcze koniec dnia, bowiem po kolacji czekała na nas niespodzianka – ognisko z kiełbaskami.

Trzeciego dnia rano udaliśmy się do  Centrum Nauki Kopernik, gdzie mogliśmy poczuć się jak młodzi naukowcy, którzy odkrywają, próbują, eksperymentują. Lecieliśmy na Księżyc, poznawaliśmy tajniki ludzkiego ciała i umysłu, podróżowaliśmy poduszkowcem, biegaliśmy w „kole chomika”, eksperymentowaliśmy z elektrycznością, leżeliśmy na łóżku fakira. Z żalem opuszczaliśmy to miejsce.

Ostatnim punktem programu była najpierw zmiana warty przy Grobie Nieznanego Żołnierza, a potem wizyta w gmachu Teatru Wielkiego  Opery Narodowej. Oprowadzający nas pracownik opery barwnie opowiadał o historii tego miejsca, a możliwość zobaczenia największej sceny operowej świata, licznych scenografii, garderoby ze zgromadzonymi tu tysiącami kostiumów- arcydziełami sztuki krawieckiej pozostawiła w nas niezapomniane wrażenia.

Z żalem ale jednocześnie zadowoleni i ze wspaniałymi wspomnieniami opuszczaliśmy stolicę.