STRONA GŁÓWNA

NASZA SZKOŁA

Historia szkoły

O patronce szkoly

Co nas wyróżnia

Dokumenty szkolne

 

KADRA SZKOŁY

Dyrekcja

Nauczyciele

Administracja i obsługa

Publikacje nauczycieli

 

UCZNIOWIE

Samorząd uczniowski

Klasy

Najlepsi uczniowie

Plan lekcji

Zastępstwa

Podręczniki

Wybitni absolwenci

Nasza twórczość

 

DLA RODZICÓW

Rada Rodziców

Regulaminy

Zebrania

"Szkoła Marzeń"

 

Z ŻYCIA SZKOŁY

Kalendarz roku szkolnego

Kalendarium imprez

Kółka zainteresowań

Zespoły wyrównawcze

Konkursy

Wycieczki

Sport

Galeria

 

"Chemia bez tajemnic..."

27 maja w naszym gimnazjum zorganizowano pokaz chemiczny. Skierowany był on do młodzieży klas pierwszych wyrzyskiego gimnazjum, jak również zaproszonych gości, którzy wraz ze swoimi opiekunkami Emilią Tadych (prowadzącą kółko chemiczne) i Justyną Stubą przybyli z ościennego gimnazjum im Jana Pawła II z Łobżenicy. Pierwszym punktem powyższego było zaprezentowanie filmu pt. „Chemia bez tajemnic…”, na którym młodzież wyrzyskiej szkoły pokazuje ciekawe doświadczenia chemiczne.

Na wstępie przywitała wszystkich uczennica klasy III – Monika Jaremko – reprezentująca Samorząd Uczniowski. Przytoczyła kilka cennych uwag o ważności eksperymentu w edukacji młodego człowieka.

Młodzież z zaciekawieniem obejrzała film, na którym zaprezentowano liczne, absorbujące uwagę doświadczenia: m. in. otrzymywanie wodoru, „chemiczną lokomotywę”, „kolorowy ogród”, „lody Jonasza”, „burzę w probówce”, „chemiczny wulkan” i inne.

Eksperymenty pod okiem opiekunki koła chemicznego Moniki Nawrockiej – Paluszkiewicz   przeprowadzili profesjonalnie młodzi chemicy (obecnie pierwszoklasiści szkół ponadgimnazjalnych) w składzie: Paweł i Piotr Sobolewscy, Natalia Stranz, Marta Łabich, Anna Haufa, Marek Pikulik, Paulina Pikulik, Bartłomiej Puciłowski.

Po filmie uczniowie wyrzyskiego gimnazjum zaprezentowali scenkę, która  w żartobliwy sposób ukazała lekcję chemii.

Kolejnym punktem spotkania był pokaz wybranych klasopracowni, w których odbywają się zajęcia z przedmiotów matematyczno – przyrodniczych. Po obejrzeniu zadbanych pomieszczeń klasowych młodzież udała się na poczęstunek, omawiając i analizując  ważność eksperymentu na lekcjach chemii. Uczeń w procesie dydaktyczno-wychowawczym na zajęciach chemii ma odkrywać i badać, ma być więc “badaczem”, niezależnie od tego, jaki będzie w przyszłości wykonywał zawód.

Na zakończenie uczniowie wraz z opiekunkami z obu szkół ustawili się do pamiątkowego zdjęcia. Nad całością czuwała organizatorka powyższego Monika Nawrocka – Paluszkiewicz.